Oprogramowanie do obsługi Klienta (Front Office):
Rezerwacja
Po przyjęciu informacji o konieczności rezerwacji miejsc noclegowych, czy to na piśmie, czy telefonicznie, dane wprowadzane są do systemu.
- program podaje natychmiastową informację o stanie i dostępności pokoi według ich rodzajów,
- obsługuje zarówno osoby indywidualne oraz umożliwia współpracę i rezerwację z biurami turystycznymi,
- zapewnia współpracę z kontrahentami w oparciu o wynegocjowane cenniki,
- umożliwia wprowadzenie rezerwacji na pojedyncze miejsca noclegowe oraz dla grup wycieczkowych,
- zapewnia obsługę rezerwacji grupowych z przypisaniem pokoi dla grup bez konieczności wpisywania nazwisk gości,
- zapewnia wyszukanie rezerwacji według wielu kryteriów - grafik rezerwacji,
- wszystkie rezerwacje połączone są z historią firm, grup, gości,
- dostępna jest funkcja umożliwiająca wprowadzanie natychmiastowych zmian w dowolnym momencie,
- dane wprowadzone do programu widoczne są w programie RECEPCJA i znajdują się na grafiku pokoi (zarezerwowanych),
Informacje o potwierdzonych rezerwacjach dostępne są dla modułu obsługi recepcji zapewniając sprawną obsługę przyjmowania gości.
Recepcja
Zapewnia szeroko rozumianą obsługę gości hotelowych.
Po przyjeździe gościa jest on meldowany w księdze meldunkowej i otwiera mu się konto obciążeń.
Recepcjonista jest w stanie wcześniej sprawdzić czy gość rezerwował miejsce.
Konto gościa obciążane jest automatycznie ceną pokoju (jeśli dłuższy pobyt to wielokrotność ceny jednostkowej) oraz innymi kwotami w zależności od tego z czego korzystał np. rozmowy telefoniczne, parking itp.
Na podstawie w/w obciążeń wystawiana jest faktura (rachunek).
Recepcja prowadzi również kasy zarówno złotówkowe jak i walutowe, zatem zapłata nie nastręcza trudności. Kasy prowadzone przez recepcję zachowują zasady obrotu gotówkowego. Zwiększenie stanu kasy odbywa się na podstawie dokumenty KP (kasa przyjmie) np. zapłata przyjęta od klienta, zasilenie kasy itp. Zmniejszenie stanu kasy dokumentem KW(kasa wyda) np. odprowadzenie gotówki itp.
Oprócz obrotu gotówkowego recepcja prowadzi ewidencję zapłat bezgotówkowych np. kartami kredytowymi, czy czekami.
Do recepcji trafiają także (automatycznie przesyłane z GASTRONOMII) informacje o obciążeniach kont gości konsumpcją gastronomiczną. Dane te dopisywane są automatycznie do rachunku w momencie wymeldowania gościa i zamykania rachunku.
W recepcji wystawiane są faktury (paragony) sprzedaży, prowadzone są raporty kasowe, jak i ewidencja zapłat.
Ft-KASA - (obsługa kasy kelnerskiej)